فایده ها به وهله اتوبوسی قضا و قدر | معامله ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در یک ماه شوخی با افکار اشتراکی است

به گزارش همشهری آنلاین، حسن روحانی رییس جمهوری روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اگر اتوبوس هایی که مثلا در تهران ۵۰۰ وسیله و استان های دیگر غصه در مجموع ۱۵۰۰ وسیله احتیاج است، چنانچه بتوانند اتوبوس تویی و خارجی را تا پایان ماه اردیبهشت به خدمت بگیرند و تحویل داده شود، شانس حاضر است درون این بنیاد کمک کند. مخصوصا داخل رحم اول که با صیقلی آن، اتوبوس آماده می شود، بخت کمک می کند؛  قرار شد وزارت قلمرو این موارد را معاینه کند و بگوید تا اقدامات را ایفا دهیم.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز ۲۵ فروردین ماه اعلام کرد: انگیزه افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی، ۱۵۰۰ اتوبوس برای کل کشور مدنظر فراغت خمود که ۵۰۰ اتوبوس مربوط به تهران است و مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه برآورد شود که چه تعداد از این اتوبوس ها توسط تولیدکنندگان تویی مطمئن می شود و مابقی از طریق واردات پیگیری شود.

این وهله های بخت با واکنش مدیریت شهری مواجه شده است به طوری که یوسف حجت حامی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، جنین ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل تهران تا اردیبهشت ماه را با توجه به عدم پایگاه شرکت های تولیدکننده داخلی، غیراجرایی خواند.

یوسف حجت داخل مورد جنین استاندار تهران مبنی پیاده شدن دخول ۵۰۰ مایه اتوبوس تا اردیبهشت ماه به دوچرخه حمل و نقل عمومی تهران، بوسیله ایسنا گفت: ما برای خرید اتوبوس ابتکاری برای تهران با کلیه تولیدکنندگان تویی مکاتبه کردیم و تمامی این همدستی ها اعلام کردند که در حال حاضر اتوبوس ساخته شده آماده تحویل ندارند. تولیدکنندگان اعلام کردند از زمان دلمه شدن قرارداد و پرداخت رخ حساب تا ورود ابتدایی اتوبوس به چرخه حمل ونقل ۳ ماه زمان لازم است بنابراین بوسیله نظر می رسد تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نو تا اردیبهشت ماه به شهرداری تهران غیر اجرایی باشد، چرا که حتی برای واردات اتوبوس نیز مدت ها زمان لازم است.

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با اظهار اینکه تنها راهکار موجود معامله مینی بوس است، امتداد داد: ما تو حین وارسی با شرکتی مواجه شدیم که تو حال مجهز حدود ۵۰ دستگاه مینی ماچ آماده تحویل دارد و اعلام کرد که می تواند تا تیرماه حداقل ۲۰۰ وسیله دیگر نیز تحویل دهد.

بر طبق این گزارش، محمد علیخانی رئیس محفل عمران و حمل و نقل شورای دهات تهران همچنین با اشاره به سخنان رئیس جمهور درون خصوص اینکه اگر مدیران شهری بتوانند اتوبوس داخلی خواه اجنبی را ظرف ماه اردیبهشت به خدمت بگیرند، آن نفس ما حاضریم قسط شروع را پرداخت کنیم، به نرمی گفت: اگر آقای رئیس جمهور تا اختتام اردیبهشت بتوانند یک فروند جت خریداری و به ناحیه هوشیار کنند، من تعهد می دهم طاس خرج آن را پرداخت کنم.

او در امتداد گفت: رئیس جمهور در جزء های دیگر اظهارنظر خود گفته اند «آدم به جای مصرف از حمل و نقل عمومی، از وسایل شخصی، تاکسی و اسنپ مصرف کنند و اینها بهتر از وسیله نقلیه اشتراکی است!» این سخنان یکسری توصیه بوسیله آدم است. وظیفه رئیس جمهور توصیه نیست بلکه وی باید بوسیله وظایفش ارتکاب یواش. رئیس جمهور، مهتر جمهور نیستند بلکه در برابر جمهور مسئول هستند و وضعیت موجود، احتیاج به مدیریت و ایفا دارد. واقعیت آن است که به دلیل بی تدبیری ها، کرونا بوسیله آن شکل گسترده وارد سرزمین شد، شیوع پیدا کرد و مردم گرفتار شدند؛ پس دولت باید نفقه های آن را بپردازد و کنار گردن دولت است که به مردم، بوسیله تامل این بی تدبیری غرامت صیقلی کند. همچنین بر اساس مصوبه هیأت وزیران تو خصوص دستورالعمل طرح بیع اضطراری ناشی از مسری ویروس کرونا رانندگان حمل و نقل عمومی نیز قشر آسیب پذیر بوده و مشمول این ودیعه دستیار معیشتی می شوند و عدم اجرای این قانون برای رانندگان اعتراض هایی را به دنبال داشته است.

رئیس مجلس عمران و محموله و نقل شورای شهر تهران، با تأکید به خشکی امدن اینکه کمترین نفقه ای که قضا و قدر باید در این زمینه بپردازد، تأمین خرج بهداشت عمومی و ضدعفونی کردن معابر، مکان های عمومی و توزیع ماسک رایگان برای افرادی است که از محموله و نقل اشتراکی مصرف می کنند، گفت: اگر شانس نمی تواند این هزینه ها را تأمین کند، باید محموله و نقل اشتراکی تعطیل شود. با نصیحت کردن ملک اداره نمی شود.

او با اشاره بوسیله کود مهتر جمهور در خصوص صیقل قسط اول بیع ۵۰۰ اتوبوس بخاطر تهران، گفت: رئیس جمهور انگار اطلاعی از شرایط کشور ندارد. در وضعیتی که ناحیه در بایکوت است، چگونه طی یک ماه آن هم تا عاقبت اردیبهشت ۵۰۰ اتوبوس وارد ملک شود خواه از خودروسازان خریداری شود؟ تو شرایطی که ما بیش از دو سال است که در شورای روستا پنجم پیگیر شکل پذیری مصوبه شورای اقتصاد و وعده اقبال بخاطر فروش ۶۳۰ واگن برای متروی تهران هستیم و هنوز پیش پرداخت آن به شریک خارجی داده نشده است، آن وقت چطور از مدیریت شهری می خواهند تا سرانجام اردیبهشت اتوبوس بخرد و قسط اول آن را دولت بپردازد.

علیخانی گفت: وقتی راحتی است کاری ایفا نشود، شرطی نشدنی بخاطر آن می گذارند. اگر تمامی وضعیت آماده باشد و امروز بوسیله خودروساز تویی سفارش تولید اتوبوس را بدهیم، ریه ماه کشش می کشد اتوبوس تولید و تحویل داده شود. چنانچه استراحت باشد اتوبوس ها از خارج وارد شود، در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، یک سال زمان می برد. آن وقت می گویند اگر تا پایان اردیبهشت ۵۰۰ اتوبوس مسبوق ناوگان کنید عدل اولش را می دهیم! این سخنان یا ناشی از بی اطلاعی است و خواه متلک کردن با مدیریت شهری و افکار عمومی.

او با اشاره به عزب جلسه ای که اعضای شورای شهر با رئیس جمهور داشته اند، گفت: در آن دیدار کامل مشکلات تهران را از جمله هبوط اتوبوس، نیازهای محموله و نقل ریلی درون شهری و… مطرح کردیم. ایشان کود های قشنگی دادند اما در عمل، چیزی ندیدیم. چنانچه قرار است درون این حوزه کمکی به شهرداری شود، اعتبار لازم به حساب شهرداری واریز شود تا اقدامات اجرایی لازم، از سوی مدیریت شهری آغاز شود تا امکان نقد کردن این وعده خلال شش ماه آینده میسر باشد.